کسب و کار اینترنتی

گذاری در اصول کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

گذاری در اصول کسب و کار اینترنتی

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
سئوی خارجی(off page) چیست و تکنیک‎های آن
 تعریف کلی سئو
سئو یا بهینه سازی سایت که به منظور انطباق محتوای سایت با اصول و قوانین موتور های جستجو صورت می‎گیرد، نه تنها موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‎شود، بلکه سبب ارتقا اعتبار سایت و افزایش راندمان شرکت‎های تجاری نیز می‎گردد. 

 سئوی خارجی و یا off page چیست؟ 
در دهه‎های اخیر موتورهای جستجو تلاش زیادی برای رتبه بندی سایت‎ها کرده اند تا بتوانند بهترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهند. سئو یا بهینه‎سازی سایت از راه‎های متفاوتی صورت می‎گیرد، یکی از این راه‎ها استفاده از off page است که یکی از شیوه ‎های دستیابی به الگوریتم‎های مد نظر موتورهای جستجو می‎باشد. 
ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت
سئوی off page  و یا سئوی خارجی دارای تکنیک‎ها و فنون خاصی است که در زیر به مهمترین آن‌ها اشاره می‎کنیم. 

تکنیک های سئوی off page 
1- ایجاد انجمن در شبکه‎های اجتماعی 
ایجاد انجمن و صفحات در شبکه‎های اجتماعی به عنوان مهمترین و اولین گام برای آغاز فعالیت و سئو از طریق off page می‎باشد. برای این امر باید تلاش نمود تا به یکی از محبوب‎ترین اعضای شبکه‎های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، اسپیس و ... تبدیل شد و از طریق ایجاد یک پروفایل محبوب در این سایت‎ها می‎توان وب سایت را با دوستان خود به اشتراک گذاشت. مشارکت فعال موجب افزایش تعداد دوستان و از سوی دیگر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‎گردد. 

2- وبلاگ نویسی 
ایجاد وب سایت آنلاین یا همان وبلاگ یه روش مناسب جهت به اشتراک‎گذاری مطالب سایت می‎باشد. وبلاگ‎ها محل مناسبی برای درج محتوا و مطالب مفید می‎باشند. از سوی دیگر به دلیل کاربرد آسان وبلاگ‎ها برای مدیران سایت و کاربران اینترنتی، تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ‎ها به مراتب بیشتر از وب سایت‎ها می‎باشد. لذا وبلاگ می‎تواند همچون یک هدایت کننده، بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت هدایت نماید. برای نوشتن مطالب وبلاگ نیاز به تخصص و مهارت کافی می‎باشد که در این زمینه می‎توان از وبلاگ نویس‎ها یاری جست تا مطالبی منحصر به فرد و خاص را در وبلاگ بارگذاری نمود. 

3- ایجاد گروه و انجمن‎های آنلاین 
به وسیله انجمن‎ها و گروه‎های آنلاین در سایت‎ها معتبر، برای دوستان خود این امکان را فراهم می‎کنید تا با لینک صفحات شما آشنا شوند. همچنین وجود افرادی که بتوانند با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند و به سوالات و پرسش‎های آنها پاسخ دهند، موجب افزایش اعتبار و رتبه سایت می‎گردد. 

4- ثبت وب سایت‎ها در موتورهای جستجو 
با ثبت کردن وب سایت در موتور جستجوهای محبوب مانند گوگل، یاهو، MSN، آلتاویستا، الکسا، آل د وب، لیکس، اکسایت، و ...، وب سایت را به آسانی در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‎دهید. 

5- ایجاد مقالات (تولید محتوا) 
نوشتن مقاله و ایجاد یک محتوای با ارزش و علمی می‎تواند ترافیک زیادی را به سمت سایت روانه سازد. همچنین به دلیل برتری و رجحان مطالب علمی بر مطالب کلیشه ای، درج مقالات علمی می‎توانند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نمایند. 

6- قرار دادن فهرست راهنمای مقالات در وب سایت 
اگر چه برخ از مدیران و طراحان وب سایت‎ها توجهی به بخش مقالات ندارند، اما باید گفت این بخش یکی از الزامات هر سایت به شمار می‎رود، بطوری که افرادی که پس از ورود به سایت به دنبال مطالب علمی هستند، با استفاده از قسمت راهنمای مقالات بهتر می‎توانند به مطا��ب مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت
7- نشانه گذاری اجتماعی 
نشانه‎گذاری اجتماعی یکی دیگر از راه‎های قدرتمند برای ترویج وب سایت به شمار می‎رود. نشانه‎گذاری اجتماعی صحیح در برخی از سایت‎های محبوب مانند گوگل موجب پخش و انتشار اخبار و محتوای سایت‎ها در سطح وسیعی می‎گردد همچنین ترافیک سایت را نیز به طور مؤثری افزایش می‎دهد. 

8- ساخت و پیوند لینک
پیوند مطالب و محتوای سایت به لینک صفحات محبوب و معتبر، موجب ارتقا رتبه سایت می‎گردد. با افزایش محبوبیت لینک این امکان برای سایت فراهم می‎شود تا رقبای خود را کنار زده و رتبه بالاتری را در موتور جستجو کسب نماید. 

9- اشتراک تصاویر 
تصاویر محصولات و خدمات موجب ایجاد زیبایی و اعتباربخشی به سایت می‎گردد. به این کار به دوستان و بازدیدکنندگان اجازه اظهار نظر داده می‎شود. همچنین ترافیک زیادی روانه سایت می‎شود. 

10- جلوگیری از ورود اسپم 
موتورهای جستجو در شناسایی تکنیک‎های سیاه و سفید هوشمند عمل می‎کنند. استفاده از سئوهای که با نام پاندا و پنگوئن شناخته شده اند، موجب جلوگیری از ورود اسپم‎ها به سمت سایت می‎شوند. 

11- بارگذاری کلیپ‎های صوتی و تصویری 
بارگذاری ویدئو و کلیپ‎های صوتی نیز همچون بارگذاری تصاویر می‎تواند به ارتقای رتبه سایت کمک کند. 

12- ایجاد یک فروشگاه آنلاین 
ایجاد یک وب سایت تجاری می‎تواند به عنوان یک استراتژی خوب برای تبلیغات محصولات و نام تجاری شرکت عمل کند. برای این کار می‎توان محصولات خود را به سایت‎هایی چون گوگل، یاهود MSN و ... ارسال نمود. این سایت‎ها به طور رایگان محصولات و نام تجاری شرکت را تبلیغ می‎کنند که این امر موجب آشنایی کاربران اینترنتی با آنها و در نتیجه افزایش میزان فروش می‎گردد. 

13- پاسخ به سوالات کاربران و ایجاد قسمت نظر سنجی 
در سایت می‎توان قسمتی را برای درج نظرات، پیشنهادات و سوالات کاربران قرار داده و از این طریق به سوالات متداول آنان پاسخ داد. ایجاد قسمت نظرسنجی نیز در سایت موجب می‎شود تا علاوه بر احترام به نظرات و پیشنهادات بازدیدکنندگان از مشاوره آنها نیز بهره‎مند شد. 

14- استفاده از کدهای CSS، W3C و RSS 
در هنگام طراحی سایت استفاده از کدهای CSS، W3C و RSS موجب افزایش ترافیک سایت می‎گردد. 
منبع: http://www.webcade.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA.aspx?ArticleId=129
  • محمدمحسن کامیاب نژاد
  • ۰
  • ۰
سئوی داخلی(on page) چیست و تکنیک‎ها‎ی آن
سئوی داخلی و یا سئوی on page چیست؟
محتوای صفحه چیزی است که موجب برتری صفحه سایت در میان سایر وب سایت‎ها‎ می‎شود. این برتری توسط موتورهای جستجو اعلام می‎گردد. یک محتوای خوب باید بتواند به نیازها و تقاضاهای کاربران پاسخ دهد. 
این امر به مانند بازارهای تجارت در سراسر جهان که تولید را بر اساس تقاضا تنظیم می‎کنند، می باشد. بهترین محتوای یک سایت، باید بتواند به تقاضاهای کاربران اینترنتی پاسخ دهد. موتورهای جستجو نیز براساس همین تقاضاها، مجموعه‎ای از قوانین را در نظر می‎گیرند که وب سایت‎ها‎ با رعایت این قوانین، بهترین جایگاه را در نتایج به خود اختصاص می‎دهند. 
سئو on page به این معناست که روند آماده سازی صفحات وب سایت، براساس قوانین موتورهای جستجو صورت می‎گیرد. در واقع با بررسی و کنترل میزان رعایت این اصول در وب سایتها، رتبه بندی انجام میشود. نمونه‎ای از این نوع بهینه سازی را می‎توان در وارد کردن کدهای استاندارد HTML، تگ‎ها‎، قراردادن صحیح و منطقی کلمات کلیدی مشاهده نمود. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت
بهترین تکنیک‎های‎ سئوی on page
-ایجاد مطالب لینک دار 
در صورتی که یک مطلب لینک دار نباشند، از نظر کاربران اینترنتی هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت. در صورتی که باعث میشود، میزان ترافیک سایت کاهش ‎یابد. مطالبی که دارای لینک بیشتر می‌باشند، در موتورهای جستجو قابل یافت شدن هستند. به عبارتی، سنسورهای موتورهای جستجو بصورت کاملاً خودکار این مطالب را شناسایی و در صفحه اول نتایج جستجو، برای کاربران اینترنتی به نمایش می‎گذارند. 

-انتخاب عنوان صفحه 
بعد از اینکه کاربران اینترنتی وارد صفحه سایت می‎شوند انتظار دارند که مطالب بکر، تازه و متمایز از دیگر عناوین باشد. برای انتخاب عنوان مناسب می‎توان به موارد زیر اشاره نمود: 
-علاوه بر عنوان اصلی باید از عناوین فرعی و تگ‎ها‎ نیز استفاده نمود. 

-استفاده از کلیدواژه‎ها‎ به صورت مناسب، منطقی و مرتبط با سایر واژه‎ها‎ استفاده شود. 
-استفاده از برند محصولات در پایان عنوان اصلی صفحه 
-تعداد کاراکترهای عنوان اصلی صفحه نباید خیلی طولانی باشد، زیرا موجب کاهش رتبه سایت می‎گردد. 
-عنوان اصلی و سایر عناوین فرعی درون متنی باید واضح، روشن، بدون ابهام و رسا باشند و در صورت نیاز از علامت‌های نوشتاری به منظور درک بهتر مطلب استفاده نمود. 
-عناوین باید با متن اصلی کاملاً منطبق باشد. 
-استفاده از خط عمودی در زیر عنوان اصلی، موجب مرتب شدن آن می‎شود. 

-توضیحات متا 
توضیحات متا شامل سه خطی است که در زیر عنوان سایت، در نتایج جستجو ظاهر می‎شود. این توضیحات هر چقدر جذاب، تازه و نو باشد و به نوعی با کلمات کلیدی مرتبط باشد، مطلوب‎تر خواهد بود. 
کاربران اینترنتی بعد از توجه به عنوان صفحه سایت، توضیحات متا را مطالعه می‎نمایند و در صورتی که با خواست و تقاضای آنها مطابقت داشته باشد، بر روی صفحه سایت کلیک می‎کنند و به عنوان بازدیدکننده وارد سایت می‎شوندبه همین دلیل باید روشن، واضح و چکیده‌ای از محتوای صفحه باشد تا جستجوگر را برای انتخاب بهتر یاری نماید. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت
-انتخاب کلمات کلیدی 
برای ایجاد یک محتوای خوب با توجه به سئوی داخلی، توجه به کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد که قبل از شروع کار باید انتخاب شوند و سپس متن بر همین اساس تهیه شود. هر چقدر میزان کیوردهای استفاده شده در نوشته بیشتر باشد، سئو نیز بیشتر انجام می شود. البته نباید زیاده روی نمود و باید بطوری منطقی به کار گرفته شوند. 

-بولد و ایتالیک نمودن کلمات کلیدی 
از آنجا که کلمات کلیدی مهمترین موضوعی است که کاربران و جستجوگران اینترنتی به دنبال آن هستند، لذا بولد کردن و ایتالیک نمودن آنها موجب بالا رفتن ارزش و اعتبار صفحه سایت می‎گردد. البته باید توجه داشت که زیاده روی نشود، چرا که بولد کردن بیش از اندازه واژه ها موجب سردرگمی بازدیدکننده می‎شود. 

-قالب بندی و استفاده از تگ هدینگ 1 
کاربرد تگ هدینگ 1 به جستجوگران و موتورهای اینترنتی اعلام می‎کند که صفحه وب سایت مهم است. تگ H‎ از 1 تا 6 وجود دارند که مهمترین آنها 1 تا 3 می‎باشد. 
فونت تگ هدینگ نسبت به بقیه متن بزرگتر است که می‎توان با استفاده از تکنیک‎ها‎ی CSS اندازه، فونت و حتی رنگ متن را نیز تغییر داد. چنانچه H1 برای عنوان اصلی صفحه و H2 برای برچسب‎ها‎ استفاده شود، رتبه وب سایت افزایش پیدا می‎کند. 

-استفاده از مطالب علمی و جدید 
با توجه به اینکه از یک سو، سنسورهای موتورهای جستجو به متون تکراری و کپی شده حساس می‎باشند و با شناسایی متون کپی شده، رتبه سایت را کاهش می‎دهند؛ و از سوی دیگر کاربران اینترنتی نیز به دنبال مطالب علمی و فارغ از تبلیغات هستند؛ لذا توجه به دو مؤلفه علمی بودن محتوای سایت و عدم کپی برداری، از اهمیت خاصی برخوردار است که در سئوی داخلی باید سرلوحه عملکرد مدیران وب سایت‎ها‎ قرار بگیرد. 

-بارگذاری تصاویر 
بارگذاری تصاویر در کنار مطالب خواندنی و جذاب، به درک بهتر متون کمک می‌کند. البته باید توجه داشت تصاویری که در سایت بارگذاری می‌شوند، کم حجم، دارای نام متناسب با موضوع مطلب باشند و از تگ ALT به هنگام بارگذاری آنها استفاده شود.
  • محمدمحسن کامیاب نژاد
  • ۰
  • ۰

آشنایی با بازاریابی اینترنتی

به طور کلی واژه بازاریابی اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام تبلیغات، فروش کالا و خدمات اطلاق می گردد. این بازاریابی نوعاً بر اصل “پرداخت به ازای هر کلیک” استوار است و شامل آگهی های تبلیغاتی موجود در سایت ها، ایمیل هایی که برای معرفی محصولات ارسال میشود، آگهی های متحرک و جذاب گرافیکی، تبلیغ در موتورهای جستجو تبلیغات در وبلاگهای مختلف و مقالات تبلیغاتی می باشد.

از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود.

● تعریف
بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد. به طور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد، رواج یافته است.

در حال حاضر بیش از یک سوم مصرف کنندگان خانگی در آمریکا و بسیاری از نقاط اروپا که به شبکه اینترنت دسترسی دارند، خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. این روش برای شرکت هایی که مایلند فعالیت های از راه دور خود را گسترش دهند و اصطلاحا آنرا به تجارت آنلاین تبدیل نمایند نیز ثمربخش است.

 تاریخچه
آغاز بازاریابی اینترنتی به اوایل دهه ۹۰ برمی گردد، در آن زمان وب سایت ها اطلاعات خود را به روشی بسیار ساده و تنها با استفاده از فایل های متنی ارائه می دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویری به سایت های مختلف افزوده شد. آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیری اینترنت جهت سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است.

● مدل های تجاری و اشکال مختلف آن
بازاریابی اینترنتی به چندین مدل مختلف وجود دارد و مدل های اصلی آن عبارتند از : business to business که اصطلاحا B۲B نام گرفته و business to consumer که B۲C نامیده می شود. در مدل B۲B دو شرکت مختلف با یکدیگر به تجارت می پردازند، در حالیکه مدل B۲C مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است.

بازاریابی اینترنتی با مدل B۲C آغاز شد و به تدریج مدل B۲B نیز که پیچیده تر از مدل اول بود پدیدار گشت. مدل سومی نیز وجود دارد که چندان رایج نیست و peer to peer یا اصطلاحا P۲P نامیده می شود، در این مدل افراد اجناس مختلف را بین خود به اشتراک و معاوضه می گذارند .

سایت Kazaa یک نمونه از P۲P است که بر مبنای به اشتراک گذاردن انواع فایل ها از جمله فایل های موسیقی، فیلم، متن و غیره توسط کاربران، راه اندازی شده است.

بازاریابی اینترنتی اشکال مختلفی دارد، یکی از آنها مشخص کردن محدوده قیمت است، مانند سایت priceline.com. در این حالت، مشتریان محدوده قیمت و بودجه ای را که می خواهند صرف کنند، مشخص می کنند و سپس از میان اجناس موجود در آن محدوده، کالایشان را انتخاب می کنند. شکل دیگر، جستجو به منظور یافتن ارزانترین قیمت است، مانند سایت Hotwire.com.

در این سایت کاربران به دنبال کمترین قیمت برای کالای مورد نظر خود هستند. آخرین روش “حراج آنلاین” است، مانند سایت Ebay.com، که خریداران بر روی اجناس موجود قیمت های پیشنهادی خود را میگذارند و در واقع نوعی مزایده آنلاین است.

● مزایا
از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود، کاربران با اتصال به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به راحتی قادرند در هر ساعتی از شبانه روز اطلاعات کاملی راجع به آن کالا دریافت نمایند و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنند.

به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکت ها به علت عدم نیاز به نیروی کاری، مقرون به صرفه تر نیز می باشد. به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.

● محدودیت ها
محدودیت های بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مشکلاتی بوجود می آورد. پایین بودن سرعت اینترنت می تواند مسبب مشکلات بسیاری شود، اگر حجم اطلاعات و تعداد صفحات وب سایت شرکتی بیش از اندازه زیاد باشد، کاربران برای دریافت و دانلود اطلاعات مورد نظر خود به کوشش فراوان نیاز خواهند داشت.

بازاریابی اینترنتی به خریداران امکان لمس، بو کردن، چشیدن و به طور کلی دیدن کالا از نزدیک را قبل از خرید، نمی دهد. برخی از فروشندگان عرصه تجارت الکترونیک، برای هر چه کم رنگ تر جلوه دادن این قبیل مشکلات و جلب اطمینان مشتریان، سیاست های مختلفی را به کار می گیرند و تحت شرایطی امکان بازپس فرستادن کالا را در اختیار خریداران آنلاین قرار می دهند.

● اقدامات امنیتی
برای خریداران و فروشندگانی که از تجارت آنلاین استفاده می کنند، نگرانی های امنیتی مسئله بسیار مهمی است. بسیاری از مصرف کنندگان از آنجائیکه به امنیت اطلاعات شخصی خود در این سایت ها اطمینان ندارند، در مورد خرید اینترنتی دچار تردید می شوند. اخیرا برخی از شرکت هایی که خدمات فروش آنلاین ارائه می دهند، از دادن هرگونه اطلاعات در مورد خریداران به شدت اجتناب می ورزند.

حتی شرکت هایی وجود دارند که در وب سایت خود به امنیت اطلاعات شخصی خریداران اشاره نموده و آن را صد در صد تضمین می کنند.

در پاره ای موارد نیز این امکان در اختیار کاربر قرار داده می شود که پس از اینکه خریدش به پایان رسید، اطلاعات شخصی خود را از بانک اطلاعاتی شرکت مورد نظر حذف نماید.

به هرحال ، بسیاری از خریداران آنلاین از این امر که ممکن است اطلاعات شخصی شان در اختیار دیگر شرکت ها قرار بگیرد، کاملا بی اطلاعند. در چنین حالتی هیچ راهی جهت متوقف نمودن این انتقال اطلاعات وجود نخواهد داشت.

امروزه شرکت هایی که فروش آنلاین انجام می دهند، اقدام به استفاده از روش های گوناگون به منظور حفظ حریم اطلاعات شخصی مشتریان و برطرف نمودن نگرانی های آنها هستند. پنهان سازی اطلاعات (Encryption) یکی از روشهای اصلی است که در این زمینه به کار گرفته می شود. در این روش اطلاعات کاربران به کدهایی تبدیل می شود که دسترسی به اطلاعات آنها تنها با تایید شرکت مورد نظر امکان خواهد داشت. به عبارت دیگر با قوی تر شدن این سیستم، درجه امنیت اطلاعات نیز بالاتر می رود.

● تاثیرات بر صنایع مختلف
بازاریابی اینترنتی تاثیر فراوانی بر بازار صنایع مختلف از جمله موسیقی، بانکداری و خرید و فروش عتیقه داشته است، در صنعت موسیقی بسیاری از مصرف کنندگان و علاقمندان به جای خرید سی دی، از سایت های اینترنتی MP۳ های مورد نظر خود را خریداری و دانلود می نمایند. مدت های مدید، صحبت در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن دانلود فایل های موسیقی، بحث روز دست اندر کاران این صنعت به شمار می رفت.

بازاریابی اینترنتی بر صنعت بانکداری نیز بی تاثیر نبوده و روز به روز بر تعداد بانک هایی که خدمات آنلاین انجام می دهند، افزوده می گردد. این سیستم به دلیل عدم نیاز به مراجعه به شعب بانک ها، از طرف مشتریان مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.

آمار نشان داده در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر از ساکنان آمریکا عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. البته پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سرعت اتصال اینترنت در گسترش این سیستم های بانکی تاثیر چشمگیری داشته است. امروزه خدمات بانکی آنلاین یکی از پرسرعت ترین عملیاتی است که از طریق اینترنت انجام می شود. ۴۴ درصد از کل کاربران اینترنت، عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

با رواج حراج های اینترنتی، بازار خرده فروش های عتیقه نیز در معرض خطر قرار گرفت. اشیای عتیقه این روزها در Ebay.com به فروش می رسند و قیمت آنها نیز دستخوش تغییرات بسیاری می گردد. خریداران و فروشندگان قبل از اینکه اقدام به خرید اشیاء قیمتی نمایند، در سایت Ebay قیمت ها را چک می کنند و معمولا قیمت های موجود در این سایت به عنوان قیمت استاندارد کالا در نظر گرفته می شود.

● اقدامات اخیر
در نوامبر سال ۲۰۰۴ دادگاهی به منظور رسیدگی به شکایت علیه نرم افزار Bonzi Buddy مبنی بر فریبنده بودن تبلیغ اینترنتی این نرم افزار تشکیل شد. ظاهرا پنجره های تبلیغاتی این نرم افزار، کاملا شبیه به پنجره های ویندوز مایکروسافت بود، این امر سبب گمراهی کاربران می شد به طوری که پس از کلیک بر روی این پنجره ها زمانی که متوجه اشتباه خود می شدند و سعی در بستن پنجره های تبلیغاتی داشتند، به وب سایت Bonzi ارجاع داده می شدند.

در تاریخ ۲۷ ماه مه سال ۲۰۰۵، شرکت Bonzi نهایتا پذیرفت که شکل ظاهری پنجره های تبلیغاتی خود را تغییر دهد. در حال حاضر برای آگاهی دادن به کاربران اینترنتی در بالای پنجره های تبلیغاتی این نرم افزار کلمه “آگهی تبلیغاتی” به چشم می خورد.

اخیرا بحث هایی نیز در رابطه با مالیات فروش آنلاین از گوشه و کنار به گوش می رسد، در حال حاضر در کشور آمریکا خریداران آنلاین در پایان هر سال مالیات اجناسی را که از طریق اینترنت خریداری نموده اند، همراه با بقیه مالیات های خود پرداخت می کنند. هر چند به نظر می رسد تنها تعداد اندکی از کاربران این نوع مالیات را پرداخت می نمایند.

به همین منظور اخیرا در سیزده ایالت مختلف آمریکا شرکت ها را تشویق می کنند که به ازای هر کالایی که آنلاین به فروش می رسانند، مالیات آن را نیز در نظر بگیرند، اما هنوز اجباری در این مورد وجود ندارد. به هر حال اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، طولی نمی کشد که دولت آنها را مجبور به دریافت مالیات نماید. دولت آمریکا اعلام نموده همه ساله رقمی معادل ۱۵ میلیارد دلار مالیات پرداخت نشده مربوط به خریدهای آنلاین به اقتصاد این کشور لطمه وارد می نماید.

۷۰نکته برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی     

بازاریابی الکترونیکی مهمترین بخش کسب و کارهای اینترنتی است و برای موفقیت در اینگونه کسب و کارها باید توجه زیادی به آن داشت.

بازاریابی الکترونیکی مهمترین بخش کسب و کارهای اینترنتی است و برای موفقیت در اینگونه کسب و کارها باید توجه زیادی به آن داشت.

در این مقاله بصورت خلاصه ۷۰ نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی بیان شده است. پس از خواندن هر یک از این نکات کمی تأمل کنید! چه ایده هایی به ذهن شما می رسد؟

▪ یک موقعیت منحصر به فرد و بی همتا در کسب و کار خود ایجاد کنید.

▪ داشتن موقعیت بی همتا در اینترنت مهمتر از محتوای تبلیغاتی شما است.

▪ تنها به کاهش قیمت کالاها در سایت اکتفا نکنید.

▪ قبل از ایجاد و توسعه محصول بازار آن را پیدا نمایید.

▪ به دنبال جماعت حریص و مشتاق به محصول یا خدمات باشید.

▪ سعی نکنید یک بازار جدید ایجاد نمایید.

▪ آزمودن، کلید موفقیت در بازاریابی است.

▪ هدف تمام تبلیغات شما باید افزایش فروش باشد.

▪ حتی تبلیغات مجانی برای شما هزینه بر است.

▪ هر جزء از سایت و یا بازاریابی شما باید بر روی موقعیت بی همتای شما در کار اینترنتی تمرکز داشته باشد.

▪ تمامی فعالیتهای خود را در قالب یک استراتژی اصلی قرار دهید.

▪ برای ایجاد جریانهای چندگانه درآمد برنامه ریزی کنید.

▪ کالاهای گرانبهاتر را نیز به کالاهای ارائه شده اضافه نمایید.

▪ بازاری را انتخاب کنید که نسبت به آن مشتاق هستید.

▪ به محیط خارجی خود نیز فکر کنید!

▪ هیچ تکنیک بازاریابی واقعاً جدید نیست.

▪ به دنبال فرصتهای ساده باشید.

▪ هنگام انتخاب یک کسب و کار از مبارزه طلبی کناره گیری کنید.

▪ سعی نکنید با شرکتهای بزرگ و اصلی رقابت کنید.

▪ به دنبال کمبودها بگردید.

▪ طرح خود را بر اساس واقیعت استوار سازید.

▪ مطمئن شوید تمامی صفحات سایت شما برای بازگشت به صفحه اصلی لینک دارند.

▪ گرافیک سایت خود را کاهش دهید.

▪ همواره به تکنولوژیهای جدید جهش نکنید.

▪ برای داشتن Domain خوب هزینه بیشتری بپردازید.

▪ امکان خرید توسط کارتهای اعتباری را در سایت خود قرار دهید.

▪ برای سفارش دهی گزینه های مختلفی را به کاربر پیشنهاد دهید.

▪ فراموش نکنید ارائه کالاهای رایگان کلید فروش است.

▪ کالاهای خوب و با ارزش را بصورت رایگان هدیه دهید.

▪ هر چیزی را بصورت رایگان ارائه ندهید!

▪ جمع آوری نشانی ایمیل افراد یکی از بهترین راههای بازاریابی است.

▪ فرصت ارائه بازخورد برای کاربران سایتتان را فراهم کنید.

▪ هر وب سایت باید یک عنوان درشت (سر صفحه) داشته باشد.

▪ نداشتن نامه های فروش تمامی بازاریابی ها را کند می سازد.

▪ سعی کنید از هر بازدید کننده حداقل ۱۰۰۰ تومان درآمد ایجاد کنید.

▪ بر روی مشتریان همیشگی تمرکزکنید.

▪ سایت شما باید بر روی مزایا تمرکز داشته باشد.

▪ ۸۰ درصد از وقت خود را بر روی تهیه عناوین سایت صرف کنید.

▪ سایت شما باید اعتبار را ایجاد کند.

▪ گواهینامه ها و تأییدیه ها کلیدهای اعتبار شما هستند.

▪ یک گارانتی بی قید و شرط را پیشنهاد دهید.

▪ برای افزایش ارزش کالاهای خود انعام نیز در نظر بگیرید.

▪ در فرم سفارش پیشنهادات دیگری را نیز ارائه کنید.

▪ یک دایرکتوری از کالاهای پر طرفدار در هارد دیسک خود ایجاد کنید.

▪ هر نکته ای که در مورد نوشتن نامه های فروش به دستتان می رسد را مطالعه کنید.

▪ یک سیستمی را برای تهیه نامه های فروش ایجاد کنید.

▪ به ایمیلهای خود جنبه شخصی ببخشید.

▪ اطلاعات مناسبی را در نامه های الکترونیکی خود قرار دهید.

▪ همواره یک بانک اطلاعات شخصی از مشتریان خود داشته باشید.

▪ از تبلیغات رایگان برای آزمایش سیستم خود استفاده کنید.

▪ در گروههای مختلف مباحثه شرکت نمایید.

▪ مقالاتی را به سایت خود بیفزایید.

▪ کتاب الکترونیکی(ebook) اختصاصی خود را حتماً تهیه کنید.

▪ به دنبال مبادله لینک باشید.

▪ به موتورهای جستجوی اصلی به طور دستی سایت خود را submit نمایید.

▪ نشانی سایت خود را در تمامی کالاها قرار دهید.

▪ نشانی سایت خود را در سربرگ نامه ها و کارت ویزیت خود قرار دهید.

▪ مطبوعات بهترین تبلیغات رایگان برای شما هستند.

▪ پس از گسترش سیستم، برای تبلیغات پول بپردازید.

▪ بنرهای تبلیغاتی خود را بصورت محاوره ای بسازید.

▪ هر تبلیغاتی را کدبندی و آزمایش کنید.

▪ از عناوین مشابه سایت در بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید.

▪ تبلیغات offline نتایج بهتری را ممکن است به همراه داشته باشد.

▪ کارت پستال شما را بهتر در معرض دید قرار می دهد.

▪ تبلیغات در مجله بسیار مؤثر است.

▪ مقالاتی را به روزنامه ها و مجلات ارسال کنید.

▪ به اطراف خود برای دستیابی به ایده های محصولات نظر داشته باشید.

▪ اطلاعات ویدئویی درباره کالاهای خود تهیه کنید.

▪ در سایت خود بخش عضویت نیز قرار دهید.

▪ به دنبال پروژه های سریع و راحت باشید.

منبع:http://iranelearn.com/درباره-ی-رشته-بازاریابی-اینترنتی-بازر.html

  • محمدمحسن کامیاب نژاد
  • ۰
  • ۰

بهینه سازی سایت (سئو) به فرآیندی گفته می شود که با استفاده از ترکیب تکنیکهای برنامه نویسی، محتوای سایت و عوامل خارجی تاثیر گذار در رنکینگ گوگل و استفاده از علم سئو باعث افزایش ترافیک و بازدید سایت شما خواهد شد. تمام سایت های طراحی شده توسط "طراحی سایت 24" به صورت اختصاصی بهینه سازی شده برای گوگل طراحی می شوند.

سئو سایت چیست؟

سئو سایت به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند. عواملی که در بهبود وضعیت سایت شما تاثیر می گذارند را به دو دسته می توان تقسیم کرد: عوامل داخلی و عوامل خارجی. سئو سایت بیشتر بر روی عوامل داخلی تکیه دارد و با بهبود ساختار وب سایت و همچنین قالب آن سعی میکند وضعیت سایت شما در گوگل را بهبود بخشد.

به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مهم سئو داخلی عبارتند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و...) و محتوای سایت. بنابراین هیچ متخصص سئوی سایتی نمی تواند به تنهایی باعث بهبود وضعیت سایت شما شود و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید نیاز دارید که محتوای مناسب نیز در سایت خود تولید کنید (مطابق با استانداردهای گوگل).

به طور خلاصه سئو سایت یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای مناسب در آن برای بهبود وضعیت رتبه سایت شما در گوگل.

 سئو سایت چیست و چه تاثیری بر روی سئو دارد

تحلیل سایت چیست و چه کاربردی برای سئو دارد؟

در صورتی که وب سایت شما رتبه خوبی در گوگل و سایر موتورهای جستجو ندارد می توانید از خدمات تحلیل سایت ما استفاده کنید تا نقاط ضعف و قدرت سایت خود را شناسایی کنید. همچنین می توانید از سایت های بهینه سازی تولید شده توسط شرکت ما استفاده کنید. با استفاده از سرویس تحلیل سایت، نقاط ضعف و قوت سایت شما مشخص شده و بر اساس این نکات می توانید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید. کارشناسان ما علاوه بر اینکه سایت شما را از نظر بهینه سازی سایت (سئو) تحلیل می کنند، نکاتی را که در زمینه افزایش نرخ تبدیل (بازدیدکننده به مشتری) وجود دارند استخراج کرده و پیشنهادات مفیدی در جهت بهبود چیدمان، گرافیک، سئو، امنیت و محتوای سایت به شما ارائه خواهند کرد.

ارتقا سایت در گوگل

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط ما ارتقا سایت در گوگل است که سایت شما را به ازا عبارت مورد نظر در صفحه اول گوگل خواهیم آورد. البته این کار مستلزم داشتن یک وب سایت بهینه سازی شده از طرف شماست و در اولین مرحله باید سایت شما توسط کارشناسان ما مورد بازبینی قرار گیرد. در صورتی که سایت شما مشکلی از این جهت نداشته باشد، به صورت تضمینی شما را به صفحه اول گوگل خواهیم آورد. برای کسباطلاعات بیشتر به ارتقا سایت در گوگل مراجعه نمایید.

خدمات سئو - سئو سایت - سئو قالب سایت

آموزش سئو

سئو یک کار دراز مدت است به این دلیل که الگوریتم های گوگل در طول زمان تغییر می کنند و همچنین قدرت رقبای شما نیز متغیر است. به همین دلیل برای اینکه نتیجه مناسب از سئو سایتتان بگیرید باید در طول زمان و به صورت مداوم بر روی سئو سایت شما کار شود. تمام افرادی که در سایت فعال هستند از برنامه نویس سایت گرفته تا فردی که محتوای سایت را تولید می کند باید آشنایی کافی با اصول اولیه سئو داشته باشند به همین خاطر دانستن مفاهیم سئو جز الزامات هر وب سایتی است.

برای مطالعه مقالات آموزشی منتشر شده توسط ما می توانید به آدرس های زیر مراجعه نمایید:

مزایای سئو

بیش از 80% بازدید اینترنت از طریق موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین موضوع کافیست تا توجه تمام مدیران سایت در دنیا را برای کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کند. اما مهمترین مزیت سئو هدایت بازدیدکننده هدفمند به سایت است. در واقع با استفاده از تکنیکهای سئو شما می توانید افرادی را که به دنبال خرید محصولات سایت شما هستند به سمت سایت خود هدایت کنید و درصد قابل توجهی از این افراد را به مشتری تبدیل کنید و از سایت خود کسب درآمد داشته باشید. در واقع هیچ روش بازاریابی اینترنتی دیگری تا این اندازه بازگشت سرمایه گذاری ندارد. نکته قابل توجه در سئو اینجاست که شما بدون پرداخت هزینه های بالا می توانید چنین کاری را انجام دهید.

خدمات سئو ارائه شده توسط طراحی سایت 24

نحوه فعالیت طراحی سایت 24 در این زمینه به این صورت است که با بررسی وضعیت سایت شما و تحلیل کردن رقبایی که دارید یک راهکار عملی و قابل اندازه گیری از نتایجی که بدست خواهید آورد ارائه می دهد.

برخی از خدمات سئو ارائه شده توسط ما به صورت زیر است:

  • تحلیل سایت و بررسی مشکلات ساختاری و کدنویسی قالب سایت و ارائه راهکارهای عملی برای بهبود آنها
  • بررسی و آنالیز رقبا
  • بدست آوردن کلمات کلیدی مناسب و ارائه راهکار جهت بهبود وضعیت رنکینگ در گوگل
  • مشاوره در مزینه تولید محتوای مناسب
  • مشاوره در زمینه بازاریابی اینترنتی و برندسازی
  • استفاده از تکنیکهای خاص سئو جهت افزایش CTR و رنکینگ سایت
  • بررسی وضعیت نرخ تبدیل سایت و ارائه راهکارهای عملی در زمینه بهبود نرخ تبدیل
  • مشاوره سئو و بازاریابی اینترنتی
  • بهبود رتبه سایت در گوگل به صورت تضمینی و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
  • آموزش سئو و تولید مقالات علمی در این زمینه

سئو سایت و سئو قالب سایت

مهمترین عامل موفیت یک سایت سئو است، زیرا مشتری هدف محصولات و خدمات شما را به سمت سایت شما هدایت می کند و در نتیجه باعث افزایش فروش وب سایت شما خواهد شد. برای سفارش پروژه خود در این زمینه و بررسی مشکلات سایت خود با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و راهکار های عملی برای توسعه و پیشرفت سایت شما ارائه شود.

منبع: http://www.web24.ir/page97.aspx

  • محمدمحسن کامیاب نژاد
  • ۰
  • ۰

دنیای گسترده ی اینترنت روز به روز رشد کرده و بزرگتر می شود، این گسترش بیش از پیش باعث ایجاد بستری مناسب برای افراد ، کسب و کار ها، تجارت ها و... شده تا به کمک دنیای مجازی بتوانند روابط و نحوه بازاریابی و همین طور برند سازی خود را تغییر دهند،

یکی از راه های موثر و کم هزینه برای ورود به دنیای اینترنت و بهره گیری از آن طراحی سایت می باشد ، طراحی سایت به عنوان شناسنامه اینترنتی شما و کسب و کارتان به حساب آمده و باعث می شود قدم اول را محکم تر بردارید.

وب سایت ها بسته به نیاز افراد ، نوع فعالیت و هدفی که دارند در حالت های مختلفی مانند : طراحی سایت فروشگاهی ، شرکتی خبری ، پزشکی ، صنعتی و ... شکل گیرد ، ممکن است طراحی و ساخته شوند.


برند سازی و بازاریابی اینترنتی


برای مثال فرض کنید شما از طراحی سایت شرکتی برای معرفی کالا و خدمات و حوزه های فعالیتی که دارید استفاده کرده اید ، حال افراد چگونه و از کجا بدانند که شما چنین سایتی دارید و چه خدماتی را در این سایت به مشتریان خود  ارائه می دهید؟


پاسخ برند سازی و بازاریابی اینترنتی است، شما می توانید به کمک این ها وب سایت شرکتی را که دارید ، در سطح کاربران مطرح کرده و آن را به سود دهی واقعی برسانید ، از مهمترین روش های بازاریابی اینترنتی می توان به : بازاریابی شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ (ارسال ایمیل های تبلیغاتی هدفمند) ، بازایابی محتوا ، تبلیغات کلیکی و... اشاره کرد.


سئو سایت : سئو یا همان بهینه سازی سایت نیز یکی از تکنیک های مهم بازاریابی اینترنتی است که سایت شما را در کلمات خاصی که مد نظر دارید ، در رتبه های نخست نتایج جستجو نشان داده و در این حالت موتور های جستجو مانند گوگل به عنوان سایت های منبع و مرجع برای کاربران ، تبدیل به بازاریاب و تبلیغ کننده ی سایت شما خواهند شد، در این حالت شما می توانید در کنار حفظ مشتریان قبلی خود ، هر روز بازدید کننده ی جدیدی را وارد سایت خود کرده و نرخ تبدیل سایت (میزان تبدیل بازدید کنندگان به مشتری واقعی)را به صورت قابل توجهی افزایش دهید.


منبع: http://www.parsine.com/fa/news/246746/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%82-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

  • محمدمحسن کامیاب نژاد
  • ۰
  • ۰

اطلاع در مورد چگونگی طراحی وب سایت برای اشخاصی که می خواهند وب سایتی برای کسب و کار و یا سرگرمی خود ایجاد نمایند، ضروری می باشد. وب سایت های آنلاین زیادی هستند که برای شما به سادگی توضیح می دهند که برای طراحی سایت و انجام کارها چه مواردی را باید در نظر گرفته و انجام دهید. اما تعداد کمی از آنها راه حل های مناسب برای مبتدیان ارائه می کنند.


به نظر می رسد افراد به نوعی از پیش زمینه و آگاهی کلی در مورد بسیاری از عوامل موثر در طراحی سایت نیاز دارند. آن وب سایت ها نگاه ساده تری نسبت به آنچه واقعاً هست دارند. مطمئناً هر کسی می تواند یک وب سایت با ظاهر قابل قبول ایجاد نماید، اما چگونه می توان طراحی وب سایت را به صورتی انجام داد که آن وب سایت برای شما پول ساز باشد و بازدیدکننده را به خود جلب نماید؟


این دو دلیل بسیار پر اهمیت می باشد و هر کسی قادر به انجام آن در طراحی سایت نیست. مهم نیست که شما چه کسی هستید و یا وب سایت شما چه مورد استفاده ای دارد. به هر حال یکی از این دو معیار باید در طراحی سایت توسط طراح وب سایت تاٰمین شود.


اول از همه باید وب سایت شما بازدیدکننده را جذب نماید: در غیر این صورت داشتن یک وب سایت هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. حتی اگر شما فقط به منظور داشتن سرگرمی و یا ارتباط با افراد خانواده، دوست و آشنا (بهتر است این کار با فیس بوک انجام شود!) اقدام به ساخت و طراحی وب سایت نموده اید تا افراد آن را ببینند؛ اگر مایل به کسب درآمد از طریق وب سایت هستید، پس هنوز هم نیاز به بازدیدکننده داشته و باید بتوانید آنها را برای خرید از طریق وب سایت خود متقاعد نمایید.


این بدان معناست که باید با افراد تماس خود را حفظ کنید؛ باید آدرس ایمیل و نام و مشخصات بازدیدکنندگان وب سایت خود را نگه داشته و با آنها در تماس باشید. به بازدیدکنندگان وب سایت خود پیشنهادات ویژه ارائه کنید و یا به آنها اطلاعات ارائه نمایید تا در نهایت اعتماد ایجاد شده و آنها از شما خرید نمایند.


برای ایجاد شناخت و مواجهه افراد با محصولات شما و ایجاد چشم انداز در وب سایت و به منظور فروش و در نهایت بازگشت افراد به وب سایت تان، تبلیغات بسیار ضروری می باشد. در اکثر وب سایت ها که به شما نحوهء ایجاد وب سایت را نشان می دهند، به شما نمی گویند که هنگام طراحی سایت باید ساختار وب سایت به گونه ای باشد که برای شما به اصطلاح کار کند.


این کار مانند خرید ماشین است. شما فقط برای این ماشین نمی خرید که درون ماشین درست مانند تاکسی، فقط بنشینید و به مقصد خود بروید. باید یاد بگیرید که چگونه آن را برانید . هنگامی که یاد گرفتید می توانید رانندگی کنید. حال چرا طراحی سایت شبیهه این مثال است! چرا که نه؟ چرا که از کوچکترین بخش تا تمامی بخشهای دیگر، نیاز دارد که به گونه ای طراحی شود که وب سایت برای شما کار کند.


در اینجا به چند مورد ضروری اشاره می کنیم که در طراحی سایت باید رعایت شود تا وب سایت برای شما منبع درآمد باشد:


میزبان وب سایت شما ارائه دهندهء فضا برای وب سایت شما می باشد. دقیقاً مثل یک دایرکتوری بزرگ که شما می توانید فایل های خود را در آن قرار دهید؛ فایلهایی مثل فایل صفحات وب سایت، فایل های گرافیکی، محصولات و غیره... میزبان وب شما و یا ارائه دهندهء خدمات میزبانی وب بدان معنی است که شما را به دنیای Www ارتباط می دهد.


نام دامنه شما نام وب سایت شماست : در واقع کلماتی که بعد از http://www می آیند نام وب سایت شما خواهد بود. قبل از طراحی سایت و ساخت آن وب سایت، شما نیاز به نام دامنه دارید. می توانید نام هایی که هنوز استفاده نشده و در دسترس می باشد برای وب سایت خود انتخاب نمایید و سپس آنرا با DNS خود (خدمات نام دامنه) ثبت نمایید. نام دامنه برای شما سالیانه 10 دلار هزینه خواهد داشت – هرگز مالک نام آن دامنه نخواهید بود در واقع فقط هر سال آن را اجاره می کنید. همچنین می توانید برای چند سال هزینهء آن را بپردازید.


بعلاوه برای این کار نیاز به نرم افزار انتخاب کلمه کلیدی، برای انتخاب نام دامنهء مناسب برای وب سایت خود دارید. شما برای ویرایش متن HTML نیاز به یک نرم افزار ساخت و طراحی سایت دارید. HTMLزبان برنامه نویسی است که برای ساخت وب سایت به کار می رود و بسیاری از ویرایشگر های متنی HTML اقدام به ارائه عملکرد Wysiwyg کرد و نیازی نیست که دیگر در مورد HTML چیزی بدانید و فقط کافی است آنچه را می خواهید تایپ نمایید.


با این حال اگر می خواهید به صفحات دیگر از وب سایت خود لینک شوید و یا می خواهید گرافیک و یا تصاویر گرافیکی به وب سایت خود و یا چیزهای دیگری به غیر از متون ساده اضافه نمایید، نیاز به کمی آگاهی و دانستن در مورد HTML دارید.


شما نیاز به ایمیل تجاری برای ارائهء خدمات وب سایت خود دارید. اگر در وب خود از ایمیل های آزاد استفاده نمایید، هیچ کس از شما خرید نخواهد کرد! سیستم پاسخگوی اتوماتیک: باید از این سیستم برای پاسخگویی و ارسال ایمیل ها استفاده نمایید مگر در مواردی که بخواهید تا آخر عمر به صورت دستی و شخصاً ایمیل بنویسید و ارسال نمایید. سیستم پاسخگوی اتوماتیک می تواند برای افرادی که درخواست ارسال اطلاعات کرده اند، ایمیل ارسال نمایید، سفارش بگیرد، تحویل سفارش برای کالاهای الکترونیکی، ارسال فاکتور و رسید ها و ارسال یادداشت تشکر و قدردانی را انجام می دهد.


همچنین ارسال ایمیل های هفتگی و ماهیانه به صورت دوره ای که امید به تبدیل شدن آنها به مشترکان و مشتریان دائمی شما را دارند، انجام می دهد. اگر در وب سایت شما کالا به فروش می رسد، باید اقدام به تعبیه "سبد خرید" در وب سایت نمایید. حتی اگر کالا های شما کتاب الکترونیک و یا نرم افزار می باشد، برای ارائهء کالا به مشتری باید فضای سفارش را برای آنها تعریف نمایید. همچنین در طراحی سایت خود اگر بیش از یک محصول به فروش می رسانید، نیاز به تهیهء کاتالوگ محصولات برای وب سایت خود دارید.


پردازشگر پرداخت در وب سایت به معنای پذیرش کارت اعتباری برای پرداخت و هزینه های خرید می باشد. اگر قادر به انجام چنین کاری در وب سایت خود نیستید، بهتر است اصلاً کار فروش کالا را در وب سایت خود را شروع نکنید.


برای تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت، نیاز به نرم افزار ترافیک برای آنالیز ترافیک وب سایت مناسب بوده و می توانید دریابید که چه صفحه ای از وب سایت شما محبوب تر است و یا چه کلمه کلیدی، افراد بیشتری را جذب وب سایت شما می نماید. و یا خواهید دانست که افراد از چه صفحه ای بدون خرید کردن آن صفحه را ترک می کنند.


پس با این آنالیز می توانید صفحه های ضعیف تر را بهبود بخشیده تا بازدیدکنندگان وب سایت خود را حفظ نمایید. سایر نرم افزارها و یا وظایف دیگر نیاز به ساخت و طراحی سایتی دارد که برای موتورهای جستجو بهینه سازی وب سایت شده و به درستی کار می کند.


برای اطمینان از این که وب سایت شما در لیست رتبه بندی موتورهای جستجو مانند گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار گرفته و برای پیشرفت وب سایت از نرم افزارهای صوتی تصویری، نرم افزارهای گرافیکی و یا وبلاگ برای ایجاد بازار (بازاریابی) استفاده نمایید.


همهء این نکات ملزوماتی برای یادگیری و استفاده هنگام ساخت و طراحی وب سایت می باشد. این امکان وجود دارد که یک نسخهء رایگان برای دریافت خدمات هاستینگ برای وب سایت های ارزان تر ایجاد شود. اما برخی از آنها فاقد قابلیت هایی هستند که بتوانند به وب سایت شما ظاهری حرفه ای دهند و قادر به متقاعد کردن افراد برای ادامه حضور در وب سایت و خرید از آنها نمی باشد.


در صورتی که برای مواجه با تمامی این نکات و رعایت آنها در طراحی سایت خود ترس دارید، حق با شماست. زیرا برای یادگیری و به کارگیری تمامی اینها وقت نیاز دارید. برای این کار جوابی برای شما وجود دارد که سیستم آنلاینی هست که به وب سایت شما، تمامی این نکات را با هم برای طراحی وب سایت به شما ارائه می کند.


بعضی از آنها واقعاً همهء نیازهای یک وب سایت را برطرف می کنند و تمام کاری که باید انجام دهید این است که محتوای سایت را به آن اضافه نمایید. با این حال باید یاد بگیرید که چگونه هر یک از ویژگی های ارائه شده را به طور جداگانه بکار ببرید. بعداً این سیستم قابلیت های بیشتری می تواند به وب سایت شما اضافه نماید.


سابقاً به شما اجازه داده می شد تا بدون اطلاعات اولیه از موضوع، سایتی ساخته و طراحی وب نمایید. با این سیستم شما با انتخاب قالب سایت خود و پر کردن جاهای خالی که کمی شبیه نقاشی با اعداد می باشد، می توانید طراحی سایت خود را انجام دهید.


منبع:http://www.aradpardaz.com/articles/website-create-a-website-for-business-or-fun.html

  • محمدمحسن کامیاب نژاد
  • ۰
  • ۰

با گسترش و پیشرفت تکنولوژی، تعداد کاربران اینترنتی در سال های اخیر به شکل فزاینده ای افزایش داشته است. با افزایش تعداد کاربران اینترنت، تعاملات اینترنتی نظیر ارتباطات و خرید و فروش نیز افزایش چشمگیری داشته است. این رشد سریع، باعث شده تا خرده فروشان و کسب و کار های کوچک نیز وارد عرصه رقابت شده و به ارائه خدمات و محصولات خود از طریق اینترنت بپردازند.

یکی از راههای سبقت گرفتن در این رقابت، داشتن وب سایت با طراحی مناسب است. استراتژی های طراحی سایت تأثیر بسیار شدیدی در گرفتن تصمیمات مربوط به خرید و فروش و تعاملات تجاری در کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارد. به طوری که روزانه میلیون ها دلار در فضای آنلاین تبادل می شود.

وب سایت شما به عنوان مهم ترین و آشکار ترین نمای کسب و کار شما در فضای مجازی و محیط اینترنتی است.

وب سایت شما، نسبت به کسب و کارتان می تواند تأثیر بسزایی بر دید مردم داشته باشد. در واقع کاربران اینترنت و مردمی که در فضای مجازی هستند، به همان صورت که وب سایت شما را می بینند، کسب و کار شما را تصور می کنند. طراحی سایت، موضوعی فراتر از زیبا ساختن سایت است. طراحی سایت تنها به معیارها و عناصر زیبایی نظیر رنگ، فونت و لایه ها خلاصه نمی شود (هرچند که این موارد هم مهم است) بلکه برنامه ریزی سایت، پیغام رسانی آن و کارایی و قابلیت استفاده سایت را نیز شامل می شود.

برای طراحی سایت خود، علاوه بر طراحی زیبا و مناسب، عملکرد مناسب و کاربر پسند بودن آن را نیز بررسی کنید و بین این دو تعادل ایجاد کنید.

یعنی طراحی مناسب + عملکرد خوب و کاربر پسند

با استفاده از این راهکار، سایت خود را به سلاحی استراتژیک و قدرتمند تبدیل کنید که بتواند رقبای شما را کنار بزند و برای شما منافع اقتصادی به ارمغان آورد.

منابع مالی شما بسیار ارزشمند هستند. پس آن ها را بر روی سایت های نامربوط با کسب و کار خود و غیر حرفه ای، سرمایه گذاری نکنید.

نکته بسیار مهم دیگر این است که:

برداشت اول کاربر از سایت شما و اولین تأثیری که سایت شما در بیننده دارد بسیار مهم است و باید از قانون " دو دهم" در نوشتن محتوا استفاده کنید.

طبق تحقیقات دانشگاه علوم و تکنولوژی میسوری بر روی معیار های مهم در طراحی سایت که در ماه فوریه سال 2012 منتشر شد، دو دهم ثانیه بیشترین مدت زمانی است که طول می کشد تا اولین تأثیر بر روی شخص بازدید کننده از طرف سایت شما اعمال شود. در واقع اولین برداشت شخص از سایت شما حداکثر در دو دهم ثانیه اتفاق می افتد.

پس هرچه بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، نشان دهنده آن است که بیشتر از سایت شما لذت برده اند.

نکته مهم این است که اگر طراحی سایت شما مناسب نباشد، ممکن است که کاربران و بازدیدکنندگان را در یک چشم به هم زدن به سایت رقیبان شما هدایت کند. در واقع با طراحی بد یک وب سایت، بازدیدکنندگان وادار به ترک وب سایت شما و بازدید از وب سایت دیگری می شوند که احتمالاً رقیب شما هم هست.

اگر طراحی سایت شما جذاب نباشد و نتواند کاربران و بازدیدکنندگان را به چرخیدن و بازدید کردن بیشتر از سایت شما تشویق کند، دیگر هیچ اهمیتی ندارد که شما چه خدماتی ارائه می کنید، حتی اگر شما خدمات و محصولاتی را عرضه کنید که مشتری می خواهد و به آن نیاز داشته باشد، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد.

این نکته حیاتی است که:

از طریق طراحی قدرتمند سایت، پیغام خود را در سریع ترین زمان ممکن به مشتریان و بازدیدکنندگان سایت برسانید.

حرف آخر:

از همین حالا شروع کنید. سایتی مناسب و قدرتمند برای کسب و کار خود طراحی کنید.

اگر از قبل سایت دارید، نگاهی با دقت و کارشناسانه به طراحی، عملکرد و ابزار بازاریابی مورد استفاده در سایت خود بیندازید؛ نقاط ضعف خود در مقابل رقیبانتان را بشناسید و برای تغییرات لازم، هر چه سریعتر دست به اقدام بزنید.

محصولات و خدمات برجسته خود را با استفاده از طراحی سایت مناسب، به مشتریانتان عرضه کنید.


منبع: http://www.kaspidwebdesign.com/article/-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%82-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%A7-/32/view/

  • محمدمحسن کامیاب نژاد
  • ۰
  • ۰

ساختن یک وب سایت، با گرفتن تصمیمات مهم و متعدد همراه است، که هر لحظه می تواند سرنوشت کسب و کار شما را تغییر دهد. تصمیم های شما، تنها به نحوی طراحی سایت خلاصه نمی شود، بلکه باید بودجه خود را برای این کار در نظر داشته باشید.

برای این که شما یک سایت با طراحی بی نقص و کامل داشته باشید، گزینه های زیادی پیش رو دارید. اما قبل از این که اقدام به طراحی سایت خود کنید، فاکتور های مهمی را باید بدانید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ شما قصد دارید پیغام خود را به چه کسانی برسانید؟ و این که کدام یک از گروه های مخاطب مورد هدف شما، نقشی تعیین کننده و اساسی در طراحی سایت دارند؟

این موارد به شما کمک می کنند تا بتوانید در مورد قالب، رنگ، لایه ها و محتوای سایت خود تصمیم گیری کنید.

  • هدف خود را از مطالب و محتوای داخل سایت بدانید، زیرا وب سایتی که هیچ هدف کسب و کاری ندارد، نه برای خود شما مفید است نه دیگران.

در واقع باید بدانید که وب سایت شما چه منفعتی برای کسب و کار شما دارد؟ آیا شما به امکانات بلاگینگ هم نیاز دارید؟ یا صفحه وب سایت ساده کفایت می کند؟

  • برای سرمایه گذاری بر روی طراحی سایت خود، چه مقدار پول دارید؟

مقدار پولی که میخواهید برای طراحی سایت بپردازید، به بودجه شما و امکانات اضافه و ویژه ای که مایلید بر روی سایت خود قرار بگیرد، بستگی دارد. در حالت عادی، بزرگان طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی پیشنهاد می کنند، تا زمانی که از ایده ای که در کسب و کار دارید، مطمئن نیستید و این ایده ثابت نشده است، هزینه ی سنگینی برای طراحی سایت خود نپردازید.

  • نیاز های خود از سایت و هر چیزی که مایلید تا وب سایتتان شامل شود را بر روی یک کاغذ بنویسید و این اطلاعات را به طراح سایت خود ارائه دهید. یا اگر طراحی سایت خود را شخصاً انجام می دهید، این نکات را به عنوان یک الگو ی راهنما در نظر داشته باشید.
  • ناوبری و مسیریابی را در سایت تسهیل کنید. این مورد ممکن است نیاز به کمی برنامه ریزی دقیق بیشتری داشته باشد. سعی کنید در ارائه اطلاعات، تعادل ایجاد کنید. نه اطلاعات کم در اختیار کاربران بگذارید، نه اطلاعات بیش از حد.

همچنین، تعادل در استفاده از جلوه های تصویری و گرافیکی را در دستور کار خود قرار دهید.

نکته دیگری که حائز اهمیت است، نبود غلط در متن است. همیشه متون و محتوای سایت را از نظر نگارشی و دستوری چک کنید، تا اشتباهی نکرده باشید.

  • وقتی که طراحی سایت شما به اتمام رسید و کامل شد، حداقل از 3 نفر بخواهید که طراحی وب سایت شما را با طراحی که در نظر داشتید و میخواستید به آن برسید، مقایسه و بازنگری کنند. سعی کنید از افرادی استفاده کنید که با اهداف بازاریابی شما همخوانی داشته باشند. اگر آنها از طراحی سایت، خوششان آمد و گفتند که استفاده از آن آسان است، میتوانید نتیجه بگیرید که وب سایت شما درست و مناسب طراحی شده است.
  •  اگر شما قصد دارید در سایت، محصولات خود را به فروش برسانید، حتماً از امنیت و سهولت فرآیند خرید، اطمینان حاصل نمایید.

این نکات پایه ای و اساسی به شما کمک می کند تا با یک طراحی سایت اصولی، به اهداف کسب و کار خود، دست پیدا کنید.


منبع: http://www.kaspidwebdesign.com/article/7-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%85-%D9%88-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/29/view/

  • محمدمحسن کامیاب نژاد
  • ۰
  • ۰

نقش رنگها در طراحی وب

نقش رنگها در طراحی وب

ما در هنگام صحبت با دیگران علاوه بر حرف زدن کارهای دیگری نیز مانند خندیدن ، اشاره کردن ، نگاه کردن ، عصبانی شدن و غیره انجام میدهیم . تمام این کار ها در ارتباط برقرار کردن ما با مخاطب تاثیر دارد و گاهی بسیاری از حرف ها را با چیزی غیر از زبان بیان میکنیم . یک صفحه وب نیز باید بتواند علاوه بر انتقال مطالب ، احساس طراح وب آن صفحه را نیز بیان کند . این کار را رنگ ها در طراحی وب انجام میدهند . حس خشم ، محبت ، شادی و حتی اعتماد از طریق رنگ ها به بیننده منتقل میشود . 

رنگ ها و معانی آنها : 
رنگ سبز و سفید با هم ترکیب مناسبی بوجود می آورند . اما در ژاپن یک گل میخک صد پر سفید نشان مرگ است و در چین کلاه سبز به معنای خیانت یک زن به شوهرش معنی میدهد .

کلاه سبز با میخک سفید نشان زیبایی برای لوگوی یک شرکت نمیتواند باشد . گرچه سبز رنگ آرامش بخش است ( بهمین دلیل در بیمارستان ها استفاده میشود ) و در ضمن رنگ سبز راحت تر از بقیه رنگ ها در چشم انسان آنالیز میشود . ترکیب های گوناگون رنگ سبز معانی گوناگونی میدهد . ترکیب سبز و زرد کمترین طرفدار را بین بینندگان دارد .
قرمز برای افزایش فشار خون و سرعت ضربان قلب استفاده میشود . افرادی که در محیط قرمز کار میکنند معمولا سریعتر کار میکنند ، اما اشتباهاتشان در کار بیش از دیگران است . این رنگ امیال درونی مثل اشتها ، بی قراری و تنش عصبی را افزایش میدهد . ایجاد یک سایت با دو رنگ آبی کمرنگ و قرمز کمرنگ ایده بسیار ضعیفی است .رنگ قرمز ملایم طولانی ترین طول موج را داراست و آبی ملایم کوتاه ترین را . هنگام نگاه کردن انسان به این دو رنگ ، لنز چشم برای تنظیم زوم تغییر اندازه میدهد . اما چون فرکانس های رنگی این دو رنگ با هم خیلی تفاوت دارد باعث خستگی چشم و ایجاد سردرد برای بیننده میشود . سایت هایی که از از سایه های گوناگون آبی یا رنگ آبی و سفید استفاده میکنند بیشتر از بقیه ، مردم پسند بنظر می آیند . چرا ؟ آبی آرامش ، استواری ، امید داشتن و دانایی و بخشندگی را عرضه میدارد . مردم ذاتا به سایت های آبی رنگ سریعتر اعتماد میکنند . متن های آبی رنگ بیشتر در ذهن مردم به یاد میماند . ترکیب آبی و سفید و بنفش نجابت و اصالت را در ذهن انسان میسازد . خدا را شکر که سایت های زرد رنگ زیاد نیستند . با وجود اینکه رنگ زرد نشان از جمع شدگی و تمرکز است ، اما بسیار سخت و مشکل در چشم آنالیز میشود . رنگ اطاق را زرد کنید: نتیجه این میشود که بچه ها گریه بیشتری میکنند و بزرگتر ها سریعتر عصبانی میشوند. رنگ زرد یک رنگ حسی و چشم فریب است و استفاده آن در میزان کم بسیار جذاب و خوش دید خواهد بود .

بذار کمی درباره نارنجی حرف بزنیم ،نارنجی باعث میشه که اجناس گرون قیمت در نظر افراد مناسب و خوب جلوه کند . نارنجی روشن تر سخت تر در چشم دیده میشود . و به عنوان متن ها و بک گراند صفحه پیشنهاد نمیشود . مقدار کمی نارنجی کمرنگ میتونه کمک کنه که یه سایت شاد و دلچسب بسازید .

عمل و عکس العمل : 
رنگ روی حس ما و ادراک ما و عکس العمل ما تاثیر میگذارد . یک بیننده با آگاهی از سایتتان وارد سایت شما شده است ، حال شما باید او را همچنان سر شوق نگه دارید .شما 8 الی 10 ثانیه وقت دارید تا او را از لحاظ بصری جذب کنید . با استفاده از رنگ شما میتوانید حس خوش آمد گویی و راحتی و اعتماد را به بیننده منتقل کنید . اگر شما گرافیک های یک سایت را تغییر دهید در اصل زبان گفتگوی تصویری آن را عوض کرده اید و بدین سان است که عکس العمل متفاوتی از بازدیدکننده سایت سر میزند. 
قرار دادن یک محصول که با آب سر و کار دارد (مثل لباس شنا و ... ) در زمینه بنفش و نارنجی قدرت فروش آن را کاهش میدهد . رنگ های بنفش و نارنجی بطور سریع با آب و طبیعت ارتباط ندارند و یک ادراک غلط به بیننده منتقل میکنند . قرار دادن همان محصول در رنگ آبی یا سبز باعث افزایش جذابیت آن محصول میشود . 
سایت هایی که اصطلاحا سایت های رن گ ی ن ک م ا نی هستند و از همه جور رنگ در هم استفاده کرده اند کمترین زمان بازدید توسط بیننده ها را دارند و بیننده خیلی سریع ازین سایت ها خارج میشود . زیرا چشم برای دیدن رنگ های گوناگون زوم های گوناگونی میکند و زود خسته میشود . (سایت هایی که رنگ سفید در آنها غالب است و مقدار خیلی کمی از دیگر رنگ ها در آن در بخش های گوناگون دیده میشود جزو این دسته نمیشوند ) . هر چه تعدد رنگ ها کم شود مدت زمان ماندن بازدید کننده در صفحه زیاد میشود . یک نکته در استفاده از رنگ های گوناگون اینه که حداکثر از 5 رنگ استفاده کنید و آنها را همگی از رنگ های گرم یا سرد استفاده کنید و زمینه را سفید بگذارید . این کار چشم ها را خسته نمیکند و سایت های کودکان که میخواهند با استفاده از رنگ های گوناگون محیط شادی را ایجاد کنند اگر ازاین روش استفاده کنند فروش بهتری دارند .

رنگ های گرم و سرد : 
رنگ های گرم تشکیل شده اند از : زرد ، نارنجی ، قهوه ای ، زرد - سبز و نارنجی - قرمز . یعنی رنگ هایی که با پاییز در تعامل هستند . بطور کلی رنگ های گرم گرایش به هیجان و تکاپو دارند . بسیاری از مردم مقدار کم از این رنگ ها را می پسندند . بنفش و سبز رنگ های واسط هستند که نه گرم و نه سردند و وابسته به میزان رنگ قرمز یا زردی هستند که در رابطه با رنگ آبی در آنها بکار رفته است . اگر رنگ آبی آن کم تر باشد بیشتر شبیه رنگ های گرم بنظر میرسد . 
رنگ های سرد عبارتند از : آبی ، سبز ، صورتی ها ، بنفش ها ، آبی - سبز ها ، سرخابی ها و آبی - قرمز ها . رنگ هایی که بیشتر با بهار و تابستان در تعامل هستند . رنگ های سرد آرامش بخش هستند و محبوبیت بیشتری نزد مردم دارند . طراحی یک سایت با رنگ های گرم و سرد باعث گیج شدن بیننده میشود و باعث میشود سایت شلوغ و بی نظم و غیر قابل اعتماد جلوه کند . طراحان سایت معمولا متوجه نمیشوند که ترکیب رنگ هایشان گرم و سرد است . استفاده از چرخه رنگ ها مفید است . دایره رنگ رنگ های اصلی ( آبی - قرمز - زرد) و رنگ های ثانویه ( نارنجی - سبز - بنفش) را نشان میدهد . ترکیب دو رنگ اصلی یک رنگ ثانویه میسازد .
تمامی رنگ ها از ترکیب سیاه و سفید با رنگ های اصلی بوجود آمده اند .

منبع: http://www.webkaran.com/essay/colors_web.html

  • محمدمحسن کامیاب نژاد
  • ۰
  • ۰

پینترست چیست؟

پینترست چیست؟

پینترست (pinterest.com)خود را یک «پین‌بورد مجازی» می‌داند و این تعریف برخلاف بیشتر توصیف‌هایی که سایت‌ها از خود ارایه می‌دهند، کاملا بجا و مناسب است. این سایت مانند یک بولتن‌بورد دبیرستان، تخته‌ای از تصاویری است که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آنها دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.

در واقع می‌توان گفت  این سایت آمیزه‌ای است از  مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.

سنجاق کردن یا پینینگ ساده است. یک بوکمارکلت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید. تصویر را انتخاب کنید، رده‌ای را که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کنید و به همین سادگی آن را پین می‌کنید.

چگونه یک دسته تصویر از سایت‌های دیگر در یک شبکه اجتماعی گذاشته می‌شود؟

افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس‌ها می‌پردازند. شما می‌توانید هر بار که به این سایت می‌روید، همانند فیس‌بوک، آنها و پین‌های اخیرشان را از میان مجموعه‌ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آنها نظرهایی مانند «من این کفش‌ها را خیلی دوست دارم» و «من این کیک را می‌خورم» بگذارید.

اما همه دوست ندارند عکس‌های آنها به اشتراک گذاشته شود از این رو پینترست اخیرا با مشکلاتی در زمینه کپی‌رایت روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می‌خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت‌ها گزینه‌ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است.

آیا واقعا کاربران در مورد عکس‌ها نظر می‌دهند؟

کاربران واقعا این کار را نمی‌کنند زیرا پینترست یک اتاق پژواک است که در آن افراد به گردش می‌پردازند و هر تصویر درخشانی که توجه آنها را جلب کند، بر روی پین کلیک می‌کنند. ارتباط پینی دو طرفه بسیار کم است اما پین‌کردن مجدد یا برداشتن یافته یک نفر دیگر فراگیر است.

چرا باید در پین بوردتان پین کنید؟

شما می‌ توانید پین‌بوردهای جداگانه‌ای را برای مرتب کردن پین‌هایتان ایجاد کنید. به عنوان مثال من پین‌بوردی با عنوان مطالب مربوط به آی‌تی ایجاد کرده‌ام که در آن تصاویر مربوط به دنیای جذاب آی‌تی وجود دارد.

طراحی زیبا

شیرین‌ترین حُسن پینترست، طراحی آن است. اگر شما یکنواختی موضوعی را نادیده بگیرید، وب‌سایت بی‌نهایت زیبایی می‌یابید که در آن به گشت‌وگذار بپردازید. هر تصویر پین‌شده‌ای به گونه‌ای قرار گرفته که همانند بازی تتریس، همه چیز با یکدیگر متناسب باشند. حداقل رنگی است و ظاهر جذابی دارد.

و اما در مورد مقررات..

برخلاف سایر فضاهای اینترنتی، پینترست محیط شادی دارد و در آن از کاربران خواسته شده بااحترام متقابل، عدم به کارگیری الفاظ زشت و نژادپرستانه، با هم خوب باشند.

با پینترست چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ یا اصلا پینترست چقدر مفید است؟

گردش در پینترست همانند حرکت در میان فهرستی از تمام مواردی است که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید و آنها را نداشته باشید. چهره زیبایی که دوست دارید مال شما باشید، لباسی که آرزو می‌کنید به تن داشتید یا موتورسیکلتی که آرزو دارید می‌توانستید بخرید در یک کلام روح پینترست دوست داشتن است و پر از رویاها است. در این وب‌سایت پین‌بوردهای متعدد، انبوهی از جزییات زیبا را فراهم می‌کنند که در هر جایی یکی نمی‌شوند.


منبع: http://farnet.ir/1390/12/18164/pinterest-the-last-article-youll-ever-need-or-want-to-read/

  • محمدمحسن کامیاب نژاد