کسب و کار اینترنتی

گذاری در اصول کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

گذاری در اصول کسب و کار اینترنتی

  • ۰
  • ۰
سئوی داخلی(on page) چیست و تکنیک‎ها‎ی آن
سئوی داخلی و یا سئوی on page چیست؟
محتوای صفحه چیزی است که موجب برتری صفحه سایت در میان سایر وب سایت‎ها‎ می‎شود. این برتری توسط موتورهای جستجو اعلام می‎گردد. یک محتوای خوب باید بتواند به نیازها و تقاضاهای کاربران پاسخ دهد. 
این امر به مانند بازارهای تجارت در سراسر جهان که تولید را بر اساس تقاضا تنظیم می‎کنند، می باشد. بهترین محتوای یک سایت، باید بتواند به تقاضاهای کاربران اینترنتی پاسخ دهد. موتورهای جستجو نیز براساس همین تقاضاها، مجموعه‎ای از قوانین را در نظر می‎گیرند که وب سایت‎ها‎ با رعایت این قوانین، بهترین جایگاه را در نتایج به خود اختصاص می‎دهند. 
سئو on page به این معناست که روند آماده سازی صفحات وب سایت، براساس قوانین موتورهای جستجو صورت می‎گیرد. در واقع با بررسی و کنترل میزان رعایت این اصول در وب سایتها، رتبه بندی انجام میشود. نمونه‎ای از این نوع بهینه سازی را می‎توان در وارد کردن کدهای استاندارد HTML، تگ‎ها‎، قراردادن صحیح و منطقی کلمات کلیدی مشاهده نمود. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت
بهترین تکنیک‎های‎ سئوی on page
-ایجاد مطالب لینک دار 
در صورتی که یک مطلب لینک دار نباشند، از نظر کاربران اینترنتی هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت. در صورتی که باعث میشود، میزان ترافیک سایت کاهش ‎یابد. مطالبی که دارای لینک بیشتر می‌باشند، در موتورهای جستجو قابل یافت شدن هستند. به عبارتی، سنسورهای موتورهای جستجو بصورت کاملاً خودکار این مطالب را شناسایی و در صفحه اول نتایج جستجو، برای کاربران اینترنتی به نمایش می‎گذارند. 

-انتخاب عنوان صفحه 
بعد از اینکه کاربران اینترنتی وارد صفحه سایت می‎شوند انتظار دارند که مطالب بکر، تازه و متمایز از دیگر عناوین باشد. برای انتخاب عنوان مناسب می‎توان به موارد زیر اشاره نمود: 
-علاوه بر عنوان اصلی باید از عناوین فرعی و تگ‎ها‎ نیز استفاده نمود. 

-استفاده از کلیدواژه‎ها‎ به صورت مناسب، منطقی و مرتبط با سایر واژه‎ها‎ استفاده شود. 
-استفاده از برند محصولات در پایان عنوان اصلی صفحه 
-تعداد کاراکترهای عنوان اصلی صفحه نباید خیلی طولانی باشد، زیرا موجب کاهش رتبه سایت می‎گردد. 
-عنوان اصلی و سایر عناوین فرعی درون متنی باید واضح، روشن، بدون ابهام و رسا باشند و در صورت نیاز از علامت‌های نوشتاری به منظور درک بهتر مطلب استفاده نمود. 
-عناوین باید با متن اصلی کاملاً منطبق باشد. 
-استفاده از خط عمودی در زیر عنوان اصلی، موجب مرتب شدن آن می‎شود. 

-توضیحات متا 
توضیحات متا شامل سه خطی است که در زیر عنوان سایت، در نتایج جستجو ظاهر می‎شود. این توضیحات هر چقدر جذاب، تازه و نو باشد و به نوعی با کلمات کلیدی مرتبط باشد، مطلوب‎تر خواهد بود. 
کاربران اینترنتی بعد از توجه به عنوان صفحه سایت، توضیحات متا را مطالعه می‎نمایند و در صورتی که با خواست و تقاضای آنها مطابقت داشته باشد، بر روی صفحه سایت کلیک می‎کنند و به عنوان بازدیدکننده وارد سایت می‎شوندبه همین دلیل باید روشن، واضح و چکیده‌ای از محتوای صفحه باشد تا جستجوگر را برای انتخاب بهتر یاری نماید. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت
-انتخاب کلمات کلیدی 
برای ایجاد یک محتوای خوب با توجه به سئوی داخلی، توجه به کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد که قبل از شروع کار باید انتخاب شوند و سپس متن بر همین اساس تهیه شود. هر چقدر میزان کیوردهای استفاده شده در نوشته بیشتر باشد، سئو نیز بیشتر انجام می شود. البته نباید زیاده روی نمود و باید بطوری منطقی به کار گرفته شوند. 

-بولد و ایتالیک نمودن کلمات کلیدی 
از آنجا که کلمات کلیدی مهمترین موضوعی است که کاربران و جستجوگران اینترنتی به دنبال آن هستند، لذا بولد کردن و ایتالیک نمودن آنها موجب بالا رفتن ارزش و اعتبار صفحه سایت می‎گردد. البته باید توجه داشت که زیاده روی نشود، چرا که بولد کردن بیش از اندازه واژه ها موجب سردرگمی بازدیدکننده می‎شود. 

-قالب بندی و استفاده از تگ هدینگ 1 
کاربرد تگ هدینگ 1 به جستجوگران و موتورهای اینترنتی اعلام می‎کند که صفحه وب سایت مهم است. تگ H‎ از 1 تا 6 وجود دارند که مهمترین آنها 1 تا 3 می‎باشد. 
فونت تگ هدینگ نسبت به بقیه متن بزرگتر است که می‎توان با استفاده از تکنیک‎ها‎ی CSS اندازه، فونت و حتی رنگ متن را نیز تغییر داد. چنانچه H1 برای عنوان اصلی صفحه و H2 برای برچسب‎ها‎ استفاده شود، رتبه وب سایت افزایش پیدا می‎کند. 

-استفاده از مطالب علمی و جدید 
با توجه به اینکه از یک سو، سنسورهای موتورهای جستجو به متون تکراری و کپی شده حساس می‎باشند و با شناسایی متون کپی شده، رتبه سایت را کاهش می‎دهند؛ و از سوی دیگر کاربران اینترنتی نیز به دنبال مطالب علمی و فارغ از تبلیغات هستند؛ لذا توجه به دو مؤلفه علمی بودن محتوای سایت و عدم کپی برداری، از اهمیت خاصی برخوردار است که در سئوی داخلی باید سرلوحه عملکرد مدیران وب سایت‎ها‎ قرار بگیرد. 

-بارگذاری تصاویر 
بارگذاری تصاویر در کنار مطالب خواندنی و جذاب، به درک بهتر متون کمک می‌کند. البته باید توجه داشت تصاویری که در سایت بارگذاری می‌شوند، کم حجم، دارای نام متناسب با موضوع مطلب باشند و از تگ ALT به هنگام بارگذاری آنها استفاده شود.
  • ۹۴/۰۵/۳۱
  • محمدمحسن کامیاب نژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی