کسب و کار اینترنتی

گذاری در اصول کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

گذاری در اصول کسب و کار اینترنتی

  • ۰
  • ۰
سئوی خارجی(off page) چیست و تکنیک‎های آن
 تعریف کلی سئو
سئو یا بهینه سازی سایت که به منظور انطباق محتوای سایت با اصول و قوانین موتور های جستجو صورت می‎گیرد، نه تنها موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‎شود، بلکه سبب ارتقا اعتبار سایت و افزایش راندمان شرکت‎های تجاری نیز می‎گردد. 

 سئوی خارجی و یا off page چیست؟ 
در دهه‎های اخیر موتورهای جستجو تلاش زیادی برای رتبه بندی سایت‎ها کرده اند تا بتوانند بهترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهند. سئو یا بهینه‎سازی سایت از راه‎های متفاوتی صورت می‎گیرد، یکی از این راه‎ها استفاده از off page است که یکی از شیوه ‎های دستیابی به الگوریتم‎های مد نظر موتورهای جستجو می‎باشد. 
ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت
سئوی off page  و یا سئوی خارجی دارای تکنیک‎ها و فنون خاصی است که در زیر به مهمترین آن‌ها اشاره می‎کنیم. 

تکنیک های سئوی off page 
1- ایجاد انجمن در شبکه‎های اجتماعی 
ایجاد انجمن و صفحات در شبکه‎های اجتماعی به عنوان مهمترین و اولین گام برای آغاز فعالیت و سئو از طریق off page می‎باشد. برای این امر باید تلاش نمود تا به یکی از محبوب‎ترین اعضای شبکه‎های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، اسپیس و ... تبدیل شد و از طریق ایجاد یک پروفایل محبوب در این سایت‎ها می‎توان وب سایت را با دوستان خود به اشتراک گذاشت. مشارکت فعال موجب افزایش تعداد دوستان و از سوی دیگر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‎گردد. 

2- وبلاگ نویسی 
ایجاد وب سایت آنلاین یا همان وبلاگ یه روش مناسب جهت به اشتراک‎گذاری مطالب سایت می‎باشد. وبلاگ‎ها محل مناسبی برای درج محتوا و مطالب مفید می‎باشند. از سوی دیگر به دلیل کاربرد آسان وبلاگ‎ها برای مدیران سایت و کاربران اینترنتی، تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ‎ها به مراتب بیشتر از وب سایت‎ها می‎باشد. لذا وبلاگ می‎تواند همچون یک هدایت کننده، بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت هدایت نماید. برای نوشتن مطالب وبلاگ نیاز به تخصص و مهارت کافی می‎باشد که در این زمینه می‎توان از وبلاگ نویس‎ها یاری جست تا مطالبی منحصر به فرد و خاص را در وبلاگ بارگذاری نمود. 

3- ایجاد گروه و انجمن‎های آنلاین 
به وسیله انجمن‎ها و گروه‎های آنلاین در سایت‎ها معتبر، برای دوستان خود این امکان را فراهم می‎کنید تا با لینک صفحات شما آشنا شوند. همچنین وجود افرادی که بتوانند با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند و به سوالات و پرسش‎های آنها پاسخ دهند، موجب افزایش اعتبار و رتبه سایت می‎گردد. 

4- ثبت وب سایت‎ها در موتورهای جستجو 
با ثبت کردن وب سایت در موتور جستجوهای محبوب مانند گوگل، یاهو، MSN، آلتاویستا، الکسا، آل د وب، لیکس، اکسایت، و ...، وب سایت را به آسانی در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‎دهید. 

5- ایجاد مقالات (تولید محتوا) 
نوشتن مقاله و ایجاد یک محتوای با ارزش و علمی می‎تواند ترافیک زیادی را به سمت سایت روانه سازد. همچنین به دلیل برتری و رجحان مطالب علمی بر مطالب کلیشه ای، درج مقالات علمی می‎توانند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نمایند. 

6- قرار دادن فهرست راهنمای مقالات در وب سایت 
اگر چه برخ از مدیران و طراحان وب سایت‎ها توجهی به بخش مقالات ندارند، اما باید گفت این بخش یکی از الزامات هر سایت به شمار می‎رود، بطوری که افرادی که پس از ورود به سایت به دنبال مطالب علمی هستند، با استفاده از قسمت راهنمای مقالات بهتر می‎توانند به مطا��ب مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت
7- نشانه گذاری اجتماعی 
نشانه‎گذاری اجتماعی یکی دیگر از راه‎های قدرتمند برای ترویج وب سایت به شمار می‎رود. نشانه‎گذاری اجتماعی صحیح در برخی از سایت‎های محبوب مانند گوگل موجب پخش و انتشار اخبار و محتوای سایت‎ها در سطح وسیعی می‎گردد همچنین ترافیک سایت را نیز به طور مؤثری افزایش می‎دهد. 

8- ساخت و پیوند لینک
پیوند مطالب و محتوای سایت به لینک صفحات محبوب و معتبر، موجب ارتقا رتبه سایت می‎گردد. با افزایش محبوبیت لینک این امکان برای سایت فراهم می‎شود تا رقبای خود را کنار زده و رتبه بالاتری را در موتور جستجو کسب نماید. 

9- اشتراک تصاویر 
تصاویر محصولات و خدمات موجب ایجاد زیبایی و اعتباربخشی به سایت می‎گردد. به این کار به دوستان و بازدیدکنندگان اجازه اظهار نظر داده می‎شود. همچنین ترافیک زیادی روانه سایت می‎شود. 

10- جلوگیری از ورود اسپم 
موتورهای جستجو در شناسایی تکنیک‎های سیاه و سفید هوشمند عمل می‎کنند. استفاده از سئوهای که با نام پاندا و پنگوئن شناخته شده اند، موجب جلوگیری از ورود اسپم‎ها به سمت سایت می‎شوند. 

11- بارگذاری کلیپ‎های صوتی و تصویری 
بارگذاری ویدئو و کلیپ‎های صوتی نیز همچون بارگذاری تصاویر می‎تواند به ارتقای رتبه سایت کمک کند. 

12- ایجاد یک فروشگاه آنلاین 
ایجاد یک وب سایت تجاری می‎تواند به عنوان یک استراتژی خوب برای تبلیغات محصولات و نام تجاری شرکت عمل کند. برای این کار می‎توان محصولات خود را به سایت‎هایی چون گوگل، یاهود MSN و ... ارسال نمود. این سایت‎ها به طور رایگان محصولات و نام تجاری شرکت را تبلیغ می‎کنند که این امر موجب آشنایی کاربران اینترنتی با آنها و در نتیجه افزایش میزان فروش می‎گردد. 

13- پاسخ به سوالات کاربران و ایجاد قسمت نظر سنجی 
در سایت می‎توان قسمتی را برای درج نظرات، پیشنهادات و سوالات کاربران قرار داده و از این طریق به سوالات متداول آنان پاسخ داد. ایجاد قسمت نظرسنجی نیز در سایت موجب می‎شود تا علاوه بر احترام به نظرات و پیشنهادات بازدیدکنندگان از مشاوره آنها نیز بهره‎مند شد. 

14- استفاده از کدهای CSS، W3C و RSS 
در هنگام طراحی سایت استفاده از کدهای CSS، W3C و RSS موجب افزایش ترافیک سایت می‎گردد. 
منبع: http://www.webcade.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA.aspx?ArticleId=129
  • ۹۴/۰۵/۳۱
  • محمدمحسن کامیاب نژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی